الگوریتم اینستاگرام به روایت خودشان
این متن درباره چگونگی کار الگوریتم اینستاگرام توضیح میدهد . در نظر داشته باشید همه این متن ترجمه شده متن انگلیسی وبسایت اینستاگرام میباشد که با توجه به قوانین کپی-رایت تمامی لینک های متن اصلی حفظ شده اند. (تاریخ اپدیت 2023/05/31)
“الگوریتم” چیست؟
یکی از اصلیترین تصورات غلطی که میخواهیم برطرف کنیم، وجود «الگوریتم» است. اینستاگرام یک الگوریتم ندارد که بر کارهایی که افراد در برنامه انجام می دهند و نمی بینند نظارت کند. ما از الگوریتمها، طبقهبندیکنندهها و فرآیندهای مختلفی استفاده میکنیم که هر کدام هدف خاص خود را دارند. ما می خواهیم از زمان شما بهترین استفاده را ببریم و معتقدیم استفاده از فناوری برای شخصی سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.
هنگامی که ما برای اولین بار در سال 2010 راه اندازی شدیم، اینستاگرام یک جریان واحد از عکس ها به ترتیب زمانی بود. اما با پیوستن افراد بیشتر و اشتراکگذاری بیشتر، دیدن همه چیز برای اکثر مردم غیرممکن شد، چه رسد به پستهایی که برایشان مهم بود. تا سال 2016، مردم 70٪ از تمام پست های خود را در فید از دست داده بودند، از جمله تقریبا نیمی از پست های مربوط به ارتباطات نزدیک خود. بنابراین ما یک فید ایجاد و معرفی کردیم که پستها را بر اساس آنچه که بیشتر به آن اهمیت میدهید رتبهبندی میکرد.
هر بخش از برنامه – Feed، Explore، Reels – از الگوریتم خود استفاده می کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است. مردم تمایل دارند در استوری ها به دنبال نزدیک ترین دوستان خود بگردند، اما می خواهند چیز کاملا جدیدی را در کاوش کشف کنند. ما چیزها را در بخشهای مختلف برنامه بر اساس نحوه استفاده افراد از آنها بهطور متفاوتی رتبهبندی میکنیم.
چگونه Feed و Stories را رتبه بندی می کنیم
در طول سالها آموختهایم که Feed و Stories مکانهایی هستند که مردم میخواهند محتوای دوستان، خانواده و کسانی را که به آنها نزدیکتر هستند ببینند. با هر الگوریتم رتبه بندی، نحوه عملکرد آن را می توان به مراحل تقسیم کرد.
ما با تعریف مجموعه چیزهایی که قصد داریم در وهله اول رتبه بندی کنیم، شروع می کنیم. با Feed و Stories این کار نسبتاً ساده است. این همه پستهای اخیر است که توسط افرادی که دنبال میکنید به اشتراک گذاشته شده است. چند استثنا وجود دارد، مانند تبلیغات، اما اکثریت قریب به اتفاق آنچه می بینید توسط کسانی که دنبال می کنید به اشتراک گذاشته می شود.
در مرحله بعد، تمام اطلاعاتی را که در مورد آنچه پست شده است، افرادی که آن پستها را ایجاد کردهاند و ترجیحات شما در اختیار داریم، میگیریم. ما اینها را “سیگنال” می نامیم و هزاران عدد از آنها وجود دارد. آنها شامل همه چیز می شوند، از زمانی که یک پست به اشتراک گذاشته شده است تا اینکه آیا از تلفن یا وب استفاده می کنید تا اینکه چند بار ویدیوها را دوست دارید. مهمترین سیگنالها در فید و استوری، تقریباً به ترتیب اهمیت، عبارتند از:
-
اطلاعات در مورد پست اینها سیگنالهایی در مورد میزان محبوبیت یک پست هستند – فکر کنید چند نفر آن را پسندیدهاند – و اطلاعات پیش پا افتادهتری در مورد خود محتوا، مانند زمانی که پست شده است، مدت زمانی که آن یک ویدیو است، و مکان آن، در صورت وجود، به آن چسبیده بود.
-
اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. این به ما کمک میکند بفهمیم که آن شخص چقدر ممکن است برای شما جالب باشد و شامل سیگنالهایی مانند تعداد دفعاتی است که افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشتهاند.
-
فعالیت شما این به ما کمک میکند بفهمیم چه چیزی ممکن است به آن علاقه داشته باشید و شامل سیگنالهایی مانند تعداد پستهایی است که دوست داشتهاید.
-
سابقه تعامل شما با کسی. این به ما این حس را می دهد که به طور کلی چقدر علاقه مند به دیدن پست های یک شخص خاص هستید. یک مثال این است که آیا شما در مورد پست های یکدیگر نظر می دهید یا خیر.
از آنجا ما مجموعه ای از پیش بینی ها را انجام می دهیم. اینها حدس های آموزش دیده ای هستند که نشان می دهد چقدر احتمال دارد با یک پست به روش های مختلف تعامل داشته باشید. تقریباً دوازده مورد از این موارد وجود دارد. در فید، پنج تعاملی که به دقت بررسی میکنیم این است که چقدر احتمال دارد که چند ثانیه را برای یک پست صرف کنید، روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید، آن را دوباره به اشتراک بگذارید و روی عکس نمایه ضربه بزنید. هرچه احتمال انجام کاری بیشتر باشد، و هر چه آن اقدام را سنگینتر کنیم، پست را بالاتر خواهید دید. ما سیگنالها و پیشبینیها را در طول زمان اضافه و حذف میکنیم، و تلاش میکنیم تا آنچه را که به آن علاقه دارید بهتر نماییم.
چند مورد وجود دارد که ما سعی می کنیم ملاحظات دیگری را در نظر بگیریم. یکی از نمونههای آن جایی است که ما سعی میکنیم از نمایش پستهای زیاد از یک شخص پشت سر هم جلوگیری کنیم. مثال دیگر داستان هایی است که از فید “مجددا” به اشتراک گذاشته می شد: تا همین اواخر، ما برای این داستان ها ارزش کمتری قائل بودیم، زیرا به طور مداوم شنیده بودیم که مردم علاقه بیشتری به دیدن داستان های اصلی دارند. اما ما شاهد انبوهی از پستهای اشتراکگذاری مجدد در لحظات بزرگ هستیم – همه چیز از جام جهانی گرفته تا ناآرامیهای اجتماعی – و در این لحظات مردم انتظار داشتند استوریهایشان به افراد بیشتری نسبت به آنها برسد، بنابراین ما متوقف شدیم.
ما همیشه میخواهیم به مردم اجازه دهیم خودشان را ابراز کنند، اما وقتی کسی چیزی را پست میکند که ممکن است امنیت شخص دیگری را به خطر بیندازد، ما وارد عمل میشویم. دستورالعملهای انجمن داریم که نه تنها برای فید و استوری، بلکه برای همه اینستاگرام اعمال میشود. بیشتر این قوانین بر حفظ امنیت مردم متمرکز هستند. اگر چیزی را پست کنید که مغایر با دستورالعملهای انجمن ما باشد و ما آن را پیدا کنیم، آن را حذف میکنیم. اگر این اتفاق مکرر رخ دهد، ممکن است از اشتراک گذاری شما جلوگیری کنیم و در نهایت ممکن است حساب شما را به حالت تعلیق در آوریم. اگر فکر میکنید ما اشتباه کردهایم – و اشتباه میکنیم – میتوانید با دنبال کردن این مراحل درخواست تجدید نظر کنید .
مورد مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، اطلاعات نادرست است. اگر چیزی را پست میکنید که بررسیکنندگان حقایق شخص ثالث آن را بهعنوان اطلاعات نادرست برچسبگذاری میکنند، آن را حذف نمیکنیم، اما یک برچسب اعمال میکنیم و پست را پایینتر در Feed و Stories نشان میدهیم. اگر چندین بار اطلاعات نادرست پست کردهاید، ممکن است یافتن همه محتوای شما را سختتر کنیم.
چگونه کاوش را رتبه بندی می کنیم
کاوش برای کمک به کشف چیزهای جدید طراحی شده است. این شبکه از توصیههایی تشکیل شده است – عکسها و ویدیوهایی که ما بیرون میرویم و برای شما پیدا میکنیم – که با فید و داستانها بسیار متفاوت است، جایی که اکثریت قریب به اتفاق آنچه میبینید از حسابهایی است که دنبال میکنید.
باز هم، اولین قدمی که برمی داریم، تعریف مجموعه ای از پست ها برای رتبه بندی است. برای یافتن عکسها و ویدیوهایی که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید، به سیگنالهایی مانند پستهایی که در گذشته لایک کردهاید، ذخیره کردهاید و درباره آنها نظر دادهاید نگاه میکنیم.
هنگامی که گروهی از عکسها و ویدیوهایی را پیدا کردیم که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید، آنها را بر اساس میزان علاقهای که فکر میکنیم به هر یک از آنها علاقه مند هستید، مرتب میکنیم، دقیقاً مانند رتبهبندی فید و داستانها. بهترین راه برای حدس زدن اینکه چقدر به چیزی علاقه مند هستید این است که پیش بینی کنید چقدر احتمال دارد کاری با پست انجام دهید. مهمترین اقداماتی که در کاوش پیشبینی میکنیم شامل لایک کردن، ذخیرهسازی و اشتراکگذاری است. مهم ترین سیگنال هایی که به ترتیب اهمیت به آنها نگاه می کنیم، عبارتند از:
-
اطلاعات در مورد پست در اینجا ما به بررسی میزان محبوبیت یک پست می پردازیم. اینها علائمی مانند تعداد و سرعت لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره کردن یک پست توسط افراد دیگر هستند. اهمیت این سیگنالها در Explore بیشتر از Feed یا Stories است.
-
سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. به احتمال زیاد این پست توسط شخصی به اشتراک گذاشته شده است که هرگز نامش را نشنیده اید، اما اگر با آنها تعامل داشته باشید، این به ما این حس را می دهد که چقدر ممکن است به مطالبی که آنها به اشتراک گذاشته اند علاقه مند باشید.
-
فعالیت شما اینها علائمی هستند مانند پستهایی که دوست داشتهاید، ذخیره کردهاید یا روی آنها نظر دادهاید و چگونه در گذشته با پستهایی در Explore تعامل داشتهاید.
-
اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. اینها سیگنالهایی هستند مانند چند بار افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشتهاند تا به یافتن محتوای قانعکننده از طیف وسیعی از افراد کمک کنند.
افرادی را که در کاوش میبینید دنبال نمیکنید، که وقتی با مشکلی روبرو میشوید پویایی آن تغییر میکند. اگر دوستی که دنبال میکنید چیزی توهینآمیز به اشتراک میگذارد و آن را در فید خود میبینید، این بین شما و دوستتان است. اگر چیزی توهینآمیز در کاوش از کسی دیدید که هرگز نامش را نشنیدهاید، وضعیت متفاوت است.
به همین دلیل، علاوه بر دستورالعملهای انجمن، قوانینی برای توصیههای ما در مکانهایی مانند کاوش داریم. ما اینها را دستورالعمل های توصیه های خود می نامیم . این موارد شامل مواردی مانند پرهیز از پستهای بالقوه ناراحتکننده یا حساس است، برای مثال، هدف ما این است که محتوایی را که مصرف دخانیات یا استعمال دخانیات را تبلیغ میکند در Explore نشان ندهیم.
چگونه ما Reels را رتبه بندی می کنیم
Reels برای سرگرم کردن شما طراحی شده است. تقریباً مانند کاوش، اکثر مواردی که میبینید مربوط به حسابهایی است که دنبال نمیکنید. بنابراین ما یک فرآیند بسیار مشابه را طی میکنیم که در آن ابتدا قرقرههایی را که فکر میکنیم ممکن است دوست داشته باشید تهیه میکنیم، و سپس بر اساس اینکه چقدر برای شما جالب هستند سفارش میدهیم.
با این حال، با Reels، ما به طور خاص روی چیزهایی که ممکن است شما را سرگرم کند متمرکز شدهایم. ما از مردم نظرسنجی میکنیم و میپرسیم که آیا یک حلقه خاص را سرگرمکننده یا خندهدار میدانند، و از بازخوردها یاد میگیریم تا با توجه به سازندگان کوچکتر، بهتر بفهمیم چه چیزی مردم را سرگرم میکند. مهمترین پیشبینیهایی که انجام میدهیم این است که چقدر احتمال دارد که یک حلقه را تا آخر تماشا کنید، آن را دوست داشته باشید، بگویید سرگرم کننده یا خندهدار است و به صفحه صوتی بروید (پراکسی برای اینکه آیا ممکن است از شما برای ساختن خود الهام گرفته شود یا نه قرقره خود.) مهم ترین سیگنال ها، تقریباً به ترتیب اهمیت، عبارتند از:
-
فعالیت شما ما مواردی را بررسی میکنیم، مانند اینکه کدام حلقهها را دوست داشتهاید، درباره آنها نظر دادهاید و اخیراً با آنها درگیر بودهاید. این سیگنالها به ما کمک میکنند بفهمیم چه محتوایی ممکن است به شما مرتبط باشد.
-
سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. مانند کاوش، احتمالاً این ویدیو توسط شخصی ساخته شده است که هرگز نامش را نشنیده اید، اما اگر با او تعامل داشته باشید، این حس به ما می دهد که چقدر ممکن است به آنچه که آنها به اشتراک گذاشته اند علاقه مند باشید.
-
اطلاعاتی در مورد قرقره اینها سیگنال هایی در مورد محتوای داخل ویدیو مانند آهنگ صوتی، درک ویدیو بر اساس پیکسل ها و کل فریم ها و همچنین محبوبیت هستند.
-
اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. ما محبوبیت را برای کمک به یافتن محتوای قانعکننده از طیف گستردهای از افراد در نظر میگیریم و به همه فرصتی برای یافتن مخاطبان خود میدهیم.
همان دستورالعملهای توصیهای که برای کاوش اعمال میشود در مورد قرقرهها نیز اعمال میشود. همچنین به دلایل دیگر از توصیه حلقهها اجتناب میکنیم، مانند حلقههای با وضوح پایین یا واترمارک، حلقههایی که بیصدا هستند یا حاوی حاشیه هستند، حلقههایی که متن اکثریت هستند، یا حلقههایی که بر مسائل سیاسی تمرکز دارند.
“Shadowbanning”
مردم اغلب ما را به “سایهبانی کردن” یا ساکت کردن آنها متهم میکنند. این یک اصطلاح گسترده است که مردم برای توصیف بسیاری از تجربیات مختلف خود در اینستاگرام استفاده می کنند. ما می دانیم که همیشه به اندازه کافی برای توضیح اینکه چرا محتوا را حذف می کنیم، چه چیزی توصیه می شود و چه چیزی نیست و چگونه اینستاگرام به طور گسترده تر کار می کند، انجام نداده ایم. در نتیجه، ما میدانیم که مردم ناگزیر به نتیجهگیری میشوند که چرا اتفاقی افتاده است، و این نتایج ممکن است باعث شود مردم احساس سردرگمی یا قربانی شدن کنند. هرگز قصد ما این نیست و ما سخت در حال تلاش برای بهبود در اینجا هستیم. ما همچنین میلیونها گزارش را در روز مدیریت میکنیم، به این معنی که اشتباه کردن حتی در درصد کمی از آن گزارشها هزاران نفر را تحت تأثیر قرار میدهد.
همچنین می شنویم که مردم دریافت لایک یا کامنت کمتر پست هایشان را نوعی «سایه بانینگ» می دانند. ما نمیتوانیم به شما قول بدهیم که هنگام ارسال پست، به طور مداوم به همان تعداد افراد دسترسی خواهید داشت. حقیقت این است که اکثر فالوورهای شما چیزی را که به اشتراک می گذارید نمی بینند، زیرا اکثر آنها به کمتر از نیمی از فید خود نگاه می کنند. اما میتوانیم شفافتر در مورد اینکه چرا کارها را هنگام انجام کار حذف میکنیم، تلاش میکنیم تا اشتباهات کمتری مرتکب شویم – و در صورت انجام سریع آنها را برطرف کنیم – و بهتر توضیح دهیم که سیستمهایمان چگونه کار میکنند. ما در حال توسعه اعلانهای درونبرنامهای بهتر هستیم تا مردم در لحظه بدانند که به عنوان مثال، چرا پست آنها حذف شده است، و راههایی را بررسی میکنیم که به مردم اطلاع دهیم چه زمانی چیزی که پست میکنند مغایر با دستورالعملهای توصیههای ما است. ما به زودی چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت و همچنین در این مجموعه بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت.
چگونه می توانید بر آنچه می بینید تأثیر بگذارید
نحوه استفاده از اینستاگرام به شدت بر چیزهایی که می بینید و نمی بینید تأثیر می گذارد. شما صرفاً با تعامل با نمایهها و پستهایی که از آنها لذت میبرید، به بهبود تجربه کمک میکنید، اما چند کار واضحتر وجود دارد که میتوانید برای تأثیرگذاری بر آنچه میبینید انجام دهید.
-
دوستان نزدیک خود را انتخاب کنید میتوانید دوستان نزدیک خود را برای داستانها انتخاب کنید. این بهعنوان راهی طراحی شده است که به شما امکان میدهد فقط با نزدیکترین افراد به شما اشتراکگذاری کنید، اما ما این دوستان را هم در فید و هم در داستانها اولویتبندی میکنیم.
-
افرادی را که به آنها علاقه ندارید بیصدا کنید. اگر میخواهید اکانتی را که به اشتراک میگذارند دیگر نبینید ، اما در مورد لغو دنبال کردن کامل آنها مردد هستید، میتوانید بیصدا کنید. به این ترتیب، مردم نمی دانند که شما آنها را بی صدا کرده اید.
-
پستهای توصیهشده را بهعنوان «علاقهمند نیستم» علامتگذاری کنید. هر زمان که توصیهای را میبینید، چه در کاوش یا در فید، میتوانید نشان دهید که به آن پست «علاقهای ندارید» . ما تمام تلاش خود را می کنیم تا در آینده توصیه های مشابهی را به شما نشان ندهیم.
منبع:وبسایت اینستاگرام
گوگل آنالیتیکس
چگونه گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید؟
گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. ابزار به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیلهای تخصصی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. ابزار به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیلهای تخصصی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیلهای تخصصی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیلهای تخصصی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. ابزار همچنین به شما کمک میکند تا با استفاده از اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. همچنین، این ابزار به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیلهای تخصصی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا با استفاده از اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید. با استفاده از این ابزار، میتوانید بهترین راه برای بهبود رتبهبندی سایت خود را پیدا کنید و از نتایج بهتری استفاده کنید.
چگونه گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود ترافیک وب سایت خود را پیدا کنید؟
گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود ترافیک وب سایت خود را پیدا کنید. این سرویس به شما امکان میدهد تا به راحتی به تحلیل و بررسی ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید. با استفاده از این سرویس، میتوانید به راحتی به تحلیل ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید و بهترین راه برای بهبود آن را پیدا کنید. این سرویس به شما امکان میدهد تا به راحتی به تحلیل ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید و بهترین راه برای بهبود آن را پیدا کنید. با استفاده از این سرویس، میتوانید به راحتی به تحلیل ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید و بهترین راه برای بهبود آن را پیدا کنید. گوگل آنالیتیکس همچنین به شما امکان میدهد تا به راحتی به تحلیل ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید و بهترین راه برای بهبود آن را پیدا کنید. این سرویس به شما امکان میدهد تا به راحتی به تحلیل مشخصات مختلفی از ترافیک وب سایت خود دست پیدا کنید، مانند تعداد بازدید کنندگان، محل قرارگیری، زمان بازدید، وب سایتهای مرتبط و غیره. همچنین، این سرویس به شما امکان میدهد تا به راحتی به تحلیل نحوه استفاده از وب سایت خود دست پیدا کنید و بهترین راه برای بهبود آن را پیدا کنید.
چگونه گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید؟
گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیل هوشمند و دادههای بازخورد مشتریان، بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید. این سرویس به شما کمک میکند تا با تحلیل دادههای بازخورد مشتریان، بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید. با استفاده از این سرویس، میتوانید بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید، به طوری که به شما کمک میکند تا بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید. این سرویس همچنین به شما کمک میکند تا با استفاده از تحلیل هوشمند و دادههای بازخورد مشتریان، بهترین راه برای بهبود رضایت مشتریان خود را پیدا کنید.
اثر همگرایی ابزار های دیجیتال
اثر همگرایی ابزار های دیجیتال
با دیجیتالیتر شدن جهان، کسبوکارها به طور فزایندهای به بازاریابی دیجیتال روی آوردهاند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و پایگاه مشتریان خود را افزایش دهند. استفاده از ابزارهای دیجیتال، شیوه فعالیت کسب و کارها را متحول کرده و تأثیر بسزایی در رشد آنها داشته است. در این مقاله، تاثیر استفاده از تمام ابزارهای دیجیتال برای رشد کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.
اولا، ابزارهای دیجیتال این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده است تا به مخاطبان بیشتری نسبت به قبل دسترسی پیدا کنند. با استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی، کسب و کارها اکنون می توانند با مشتریان بالقوه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. کانالهای بازاریابی دیجیتال مانند بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی رسانههای اجتماعی، و بازاریابی ایمیلی به کسبوکارها اجازه میدهند تا جمعیتشناسی خاصی را هدف قرار دهند و کمپینهای بازاریابی شخصی ایجاد کنند که احتمال بیشتری دارد سرنخها را به مشتریان پولی تبدیل کنند.
ثانیاً، ابزارهای دیجیتال ردیابی تلاشهای بازاریابی و سنجش موفقیت خود را برای کسبوکارها آسانتر کرده است. با ابزارهایی مانند Google Analytics، کسبوکارها میتوانند ترافیک وبسایت را ردیابی کنند، تعامل رسانههای اجتماعی را نظارت کنند و اثربخشی کمپینهای بازاریابی خود را تحلیل کنند. این داده ها به کسب و کارها کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد استراتژی های بازاریابی خود بگیرند و رویکرد خود را برای بهینه سازی نتایج خود تنظیم کنند.
ثالثاً، ابزارهای دیجیتال تعامل با مشتریان و ایجاد روابط با آنها را برای مشاغل آسان تر کرده است. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به کسبوکارها این امکان را میدهند که مستقیماً با مشتریان تعامل داشته باشند و به سؤالات و بازخوردهای آنها در زمان واقعی پاسخ دهند. این تعامل باعث ایجاد اعتماد و وفاداری با مشتریان می شود که منجر به افزایش حفظ مشتری و تکرار تجارت می شود.
چهارم، ابزارهای دیجیتال، خودکارسازی تلاشهای بازاریابی و صرفهجویی در وقت و منابع را برای کسبوکارها آسانتر کرده است. با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، کسبوکارها میتوانند کمپینهای ایمیل خودکار، پستهای رسانههای اجتماعی و سایر تلاشهای بازاریابی را که به صورت خودکار اجرا میشوند، راهاندازی کنند. این امر زمان را برای کسب و کارها آزاد می کند تا بر سایر حوزه های عملیات خود تمرکز کنند و به آنها اجازه می دهد تا تلاش های بازاریابی خود را بدون نیاز به استخدام نیروی اضافی افزایش دهند.
در نهایت، ابزارهای دیجیتال، رقابت را برای کسب و کارها در صنایع مربوطه آسان تر کرده است. با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات قبل از خرید به اینترنت روی آورده اند، مشاغلی که نتوانند از بازاریابی دیجیتال استقبال کنند در معرض خطر رها شدن هستند. با استفاده از تمام ابزارهای دیجیتال موجود، کسبوکارها میتوانند جلوتر از منحنی باشند و اطمینان حاصل کنند که به مؤثرترین شکل ممکن به مخاطبان هدف خود دسترسی دارند.
در نتیجه، تأثیر استفاده از تمام ابزارهای دیجیتال برای رشد کسب و کارها قابل توجه بوده است. کسبوکارهایی که از ابزارهای دیجیتال استفاده میکنند برای موفقیت در عصر دیجیتال امروزی، از گسترش دامنه دسترسی تا بهبود تلاشهای بازاریابی، تعامل با مشتریان، خودکار کردن فرآیندهای آنها و رقابتی ماندن، موقعیت بهتری دارند. از آنجایی که دنیا حتی دیجیتالیتر میشود، برای کسبوکارها بسیار مهم است که به استقبال از بازاریابی دیجیتال ادامه دهند و با آخرین روندها و فناوریها بهروز بمانند تا مرتبط باقی بمانند و پایگاه مشتریان خود را رشد دهند.
اهمیت برند سازی
برندسازی
فرآیند ایجاد یک نام، طرح و تصویر منحصر به فرد برای یک محصول یا خدمات در ذهن مشتری است. این یک جنبه حیاتی در هر کسب و کاری است، زیرا به تشخیص محصولات یا خدمات از رقبا کمک می کند. در این مقاله، اهمیت برندسازی در تجارت و اینکه چگونه می تواند به رشد کسب و کار کمک کند را توضیح خواهم داد.
اولاً، نام تجاری می تواند به کسب و کار کمک کند تا هویتی قوی ایجاد کند. هویت برند قوی می تواند به کسب و کار کمک کند تا از رقبای خود متمایز شود. همچنین می تواند به کسب و کار کمک کند تا ارتباط عاطفی قوی با مشتریان خود ایجاد کند. هنگامی که مشتریان احساس می کنند با یک برند مرتبط هستند، به احتمال زیاد به آن وفادار می مانند. این می تواند منجر به افزایش فروش و سود برای کسب و کار شود.
ثانیاً، نام تجاری می تواند به کسب و کار کمک کند تا با مشتریان خود اعتماد ایجاد کند. یک برند تثبیت شده می تواند حس قابل اعتماد بودن و قابل اعتماد بودن را در ذهن مشتریان ایجاد کند. این می تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و تکرار تجارت شود. همچنین می تواند به کسب و کار کمک کند تا مشتریان جدیدی را که به دنبال یک برند قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند جذب کند.
ثالثاً، نام تجاری می تواند به کسب و کار کمک کند تا ارزش ها و مأموریت خود را به اشتراک بگذارد. یک برند تثبیت شده می تواند ارزش ها و ماموریت کسب و کار را به مشتریان خود منتقل کند. این می تواند به مشتریان کمک کند تا هدف کسب و کار و چرایی وجود آن را درک کنند. این می تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و حمایت از کسب و کار شود.
چهارم، نام تجاری می تواند به کسب و کار کمک کند تا شهرت مثبتی ایجاد کند. برند معتبر می تواند به ایجاد شهرت مثبت برای کسب و کار کمک کند. این را می توان از طریق پیام رسانی مداوم، محصولات یا خدمات با کیفیت بالا و خدمات عالی به مشتریان به دست آورد. شهرت مثبت می تواند به کسب و کار در جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی کمک کند.
در نهایت، نام تجاری می تواند به کسب و کار کمک کند تا خود را از رقبای خود متمایز کند. در یک بازار شلوغ، برجسته شدن یک کسب و کار ممکن است دشوار باشد. یک برند تثبیت شده می تواند به کسب و کار کمک کند تا با ایجاد هویت و تصویر منحصر به فردی که در بین مشتریان طنین انداز می شود، خود را از رقبای خود متمایز کند.
در نتیجه، برندسازی جنبه ضروری هر کسب و کاری است. این می تواند به ایجاد یک هویت قوی، ایجاد اعتماد با مشتریان، انتقال ارزش ها و ماموریت کسب و کار، ایجاد شهرت مثبت و متمایز کردن کسب و کار از رقبای خود کمک کند. من به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، اهمیت برندسازی و اینکه چگونه می تواند به کسب و کارها برای رشد و موفقیت در بازار رقابتی امروز کمک کند را درک می کنم.